Tuesday, April 19, 2011

Back in Norway

(no)
I den forrige posten, The stay has a bad taste in my mouth, skrev jeg at jeg var forberedt på å reise tilbake til Norge i forbindelse med sykdom og pappa. Og jeg var ikke før ferdig med å skrive og fikk lagt det ut da jeg fikk en telefon fra mamma om at jeg måtte komme hjem. Siden dette var klokken 05.30 i Colombia så tenkte jeg det var enklere å ordne billetter fra Norge som ligger syv timer foran. Men selvfølgelig skulle det vise seg at jeg ikke fikk ringt ut fra Colombia med den norske mobilen. Nok en gang fikk jeg bistand fra kjæresten som bestilte billettene for meg.

Ankom Oslo Lufthavn Gardermoen klokken 18.10 mandag 11. april. Dessverre var dette for sent til å rekke å se pappa i live en siste gang. Han sovnet stille inn på Ahus tidligere på dagen.

Den siste uken har vært en fin men hektisk tid sammen med familien. I tillegg til familietid har jeg brukt mye tid på å ordne det praktiske rundt dødsfallet. Dette er første gang jeg har måtte forholde meg til et dødsfall på denne måten og det var en del som ting som skulle ordnes. Etter at jeg har levert selvangivelsene senere i dag kan jeg ta påskeferie og vite at det ikke er noen løse tråder.

Takk for alle hyggelige meldinger jeg har mottatt på SMS, Facebook og e-post!

Pappa begraves i Mari kirke i Ytre Enebakk fredag 29. april klokka 13.00.

(en)
In the previous post, The stay has a bad taste in my mouth, I wrote about that I was prepared to return to Norway if my father got more sick. I was just finished writing this when my mother called me and told me to come home. Since this was 5.30am in Colombia I thought it might be easier to order plane tickets in Norway which is seven hours ahead in time. But of course this was easier said than done. I could not call Norway from my Norwegian cell phone. Once again I got help from my girlfriend in Norway who ordered the tickets for me.

Arrived at Oslo Airport Gardermoen 6.10pm Monday 11. April. Sadly this was to late to see my father alive for a last time. He passed peacefully over to the other side at Akershus University Hospital earlier the same day.

The last week have been a nice but hectic time spent with the family. In addition have I used my time on the practical arrangement related to death. This is the first time I have had to relate to a death in this way and there were several things that needed to be done. After I have gone through the tax return later today I can take holiday and know there are no loose ends.

Thank you for all nice and supportive messages I have received on SMS, Facebook and e-mail!

The funeral is at Mari church in Ytre Enebakk Friday 29. April at 1pm.

2 comments:

  1. Sender deg og familien mine varmeste tanker, Andreas. Ta godt vare på hverandre.

    Marie

    ReplyDelete
  2. Tenker på deg og familien Andreas...

    Even

    ReplyDelete