Thursday, June 16, 2011

Monserrate and The Gold Museum

(no)
Som jeg skrev i forrige innlegg, Preparing for visitors, så ventet jeg besøk av lillebror og kjæresten hans. Her følger litt info og bilder av ukesoppholdet deres her i Bogotá.
Som billettene avslører så var vi på Gullmuseet i Bogotá og Monserrate.

(en)
In the last post, Preparing for visitors, I wrote I expected visit from my brother and his girlfriend. Here are some information and pictures from their stay here in Bogotá.
As the ticket reveals we visited The Gold Museum in Bogotá and Monserrate.

Source Wikipedia.org: Gold Museum, Bogota

(no)
Dette er en av veldig mange gullgjenstandene du kan se i Gullmuseets seks etasjer med utstillinger. Mye fantastisk håndverk og historie som du absolutt må få med deg av turistattraksjonene hvis du besøker byen.

(en)
This is one of very many gold artifacts you can see in the six floors of The Gold Museum. A lot of fantastic handcraft and history which is absolutely must visit tourist attraction.

(no)
Kabelbanen på vei opp til Monserrate. Jeg har tidligere omtalt Monserrate, om ikke i helt positive ordlag, her Monserrate. Kan være verdt å nevne at denne gangen var jeg mye mer positivt innstilt og som bilde under viser så var utsikten god denne dagen. Med andre ord en flott opplevelse.

(en)
The cable railway on our way up to the top. I have earlier mentioned Monserrate, in not a somewhat positive way, here Monserrate. Could be worth to mention that this time I was a lot more positive and as the picture below shows the view was good this time. This time it was a much better experience.

(no)
Utsikt utover byen i sørlig himmelretning. Gir et relativt godt bilde av at dette er en by som er betraktelig større enn Oslo.

(en)
View of the southern part of the city. Gives a good impression that this is a city that's considerably bigger than Oslo, the capital of Norway.

(no)
Et av flere måltider som vi hadde med, en rett som lillebror ikke kunne få nok av, empanada. Dennne frityrstekte deigen fylt med alt fra kylling, kjøtt eller ost til hva du selv måtte ønske. Til dette er det vanlig med ulike sauser som for eksempel guacamole eller aji (sterk saus).

(en)
One on several meals with empanada. My brother simply couldn't get enough of it. This fried pastry stuffed with chicken, meat or cheese, or whatever you would like. Here it's accompanied with guacamole and aji (hot sauce).

2 comments:

  1. Gruer meg til å ta den hengende taubanen opp til Monserrate!!! Veeeldig høyt da.
    .....jeg har høydeskrekk skjønneri....viste du det min kjære??
    Nå må du stå opp!!! Det er frokost :)
    Veldig glad i deg!!
    Stoooor morgenklem fra dinsin :)

    ReplyDelete
  2. Trenger ikke grue deg min kjære. Det er fort over. Og ja, jeg visste du hadde høydeskrekk. Glad i deg også!

    ReplyDelete