Wednesday, November 16, 2011

Teaching English

(en) Not only tests to evaluate but also my own homework in Spanish is waiting for me.

(no)
Jeg har den siste måneden undervist i engelsk for to klasser i Cazucá. Elevene er relativ unge, med noen unntak, som tar diverse fag ved skolen Gabriel Garciá Márquez. De er ikke spesielt glad i å få lekser og heller ikke nevneverdig pliktoppfyllende med å gjøre dem. Med andre ord en perfekt kombinasjon for å lære et nytt spåk :-). For å forsøke å få de til å legge ned en liten innsats så annonserte jeg at neste gang så ville det bli en test. Den ble avholdt på lørdag og over er synet som møtte meg i morges, to små bunker med prøver som skulle rettes. Jeg driver for tiden også med å utvikle noen websider for en venn av meg, og jeg vil heller drive med dette enn å rette prøvene. Men jeg tenkte at det er bedre å bli ferdig med det nå, så får jeg ikke dårlig tid. Skal også forberede det som blir den siste undervisningstimen nå til lørdag.

(en)
I have the last month teached English to two different classes in Cazucá. The students are relative young, with a couple of exceptions, who are taking different subjects at the school Gabriel Garciá Márquez. They are not specially happy when I give them homework and not very good at doing them. In other words a perfect combination to learn a new language :-). For trying to get them to put in a little extra effort I announced that next time we were going to have a test. The test was held last Saturday and they have been laying there waiting for me to evaluate them since then. I have lately also being developing web pages for a friend of my and I would rather doing that than evaluate the tests. But since Saturday is getting closer I thought it was a good thing doing it now so I don't get short of time. I also have to prepare for the next class, which is going to be my last.

(en) The test of Edna Ruiz with the almost perfect score with 34 out of 35 points possible.
(no)
Etter rundt to timer og 25 rettede prøver, føltes som 50, så var det resultatet til Edna Ruiz som var det beste. Hun troner alene på toppen med 34 poeng av 35 mulige og kun en liten feil. Veldig bra! Jeg er en veldig stolt lærer. I tillegg til å navngi kroppsdelene som vist på bildet over, så var det bøying av verbet be i presens og finne de ulike forekomstene av verbet i en kort tekst. Dette høres kanskje enkelt ut, men når en lærer et nytt språk så er det alltid lett å bli litt forvirret. Tro meg. Og det blir ikke lettere dersom du ikke kan bøye verbet. Heldigvis ser det ut som fleste har lært noe, selv om jeg skulle ønske alle kunne bøye verbet be helt riktig.

(en)
After about two hours and 25 evaluated tests, felt like there were 50, it was the test of Edna Ruiz which was the best. She has the highest score with 34 out of 35 possible and just a small error. Very good! I'm a proud teacher. In addition to name the different body parts as shown on the picture above they had to conjugate the verb be and find the occurrences of the verb in a short text. This might not seem very difficult but when you learn a new language it's always easy to get confused. Believe me. And it don't get any easier if you can't conjugate the verb. Luckily it looks like the most of them have learned something even if I wished that everybody would conjugate the verb be completely perfect.

(en) The schoolyard of Gabriel Garciá Márquez.

(no)
Etter omtrent 75 minutter med undervisning så er en pause med frisk luft alltid velkommen. Det kommer ikke så godt frem, med denne dagen var en varm og solfylt dag. Nesten som en norsk sommer :-).

(en)
After about 75 minutes with teaching a break with fresh air is always welcome. It's not very viewable but this day was a warm and sunny day. Almost like a Norwegian summer :-).

No comments:

Post a Comment