Friday, November 11, 2011

Invested in Colombian art


(no)
For første gang skriver jeg på tre språk, nå også på spansk. Det kommer ikke til å bli en vane. Jeg gjør dette for denne posten fordi jeg ønsker at Viriginia, som jeg omtaler, lettere skal kunne forstå hva jeg skriver om bildene. Håper at dersom du finner feil i teksten, kanskje spesielt den spanske, sier fra så jeg kan rette, eller eventuelt forbedre den. På forhånd takk.

Forrige fredag så var jeg i Soacha og hentet de tre bildene som du kan se her. Første gangen kjæresten og jeg så dem var når vi var i Soacha for å se oss litt rundt på stedet jeg bodde på i starten av oppholdet. Vi besøkte da Virginia, en venninne av Yolanda  som jeg bodde hos, som maler for å tjene til livets opphold. Vi likte bildene godt begge to og bestemte oss for å betille ett sett til oss selv. Morsomt å ha litt colombiansk kunst og ekstra moro er det at jeg også kjenner kunstneren. Er veldig fornøyd med investeringen og gleder meg til å henge dem opp på veggen i vårt fremtidige hjem i Norge.

(en)

For the first time I write in three languages, now also in Spanish. This is not going to be a habit. I do this because I want Virginia which I write about can easier understand what I write about her paintings. Please let me know if you find any errors in the text, specially the Spanish one, so I can correct it or eventually improve it. In advance thanks.

Last Friday I was in Soacha and picked up the three pictures you can see here. The first time my girlfriend and I saw them was when we were in Soacha to look around at the place were I lived in the beginning of my stay. We visited Virginia, a friend of Yolanda in who home I lived, whose paints for a living. We both liked the pictures and decided to order our own. Nice to have some Colombian art and it's extra special since I know the artist. I'm very satisfied with the investment and I'm looking forward to hanging them on the wall of out future home in Norway.


(es)
Esta es la primera vez que escribo en tres lenguas, ahora también en español. Esto no va a ser un hábito. Escribo en español porque quiero que Virginia pueda entender más fácil lo que he escrito sobre los cuadros. Si encuentra algunos errores, especial en el texto español, por favor comentar así lo puedo corregir o mejorar. De antemano gracias.

El viernes pasado yo estaba en Soacha y recogí los tres cuadros que se pueden ver aquí. La primera vez mi novia y yo los veíamos fuimos a Soacha para conocer el área que yo he vivido en el principio de mi viaje. Visitamos a Virginia, una amiga de Yolanda que es la dueña de la casa donde yo viví, que trabaja como una pintora. A los dos nos gustó los cuadros y decidimos comprar unos. Es bueno tener el arte colombiano y es extra especial porque yo conozco a la artista. Estoy muy contento de la compra y estoy esperando colgarlos en la pared de neustra futura casa en Noruega.



(en)
Update: Corrected the Spanish text after feedback from my Spanish teacher Tatiana on November 11 2011. And once again November 16.


(es)
Actualización: Corregí el texto español conforme a los comentarios de mi profesora de español Tatiana de 11 de noviembre 2011. Y otra vez 16 de noviembre.

No comments:

Post a Comment