Monday, March 14, 2011

Looking for apartment

(no)
Den siste tiden har jeg brukt til å lete etter et nytt sted å bo. Bor nå en og en halv time unna min fremtidige jobb og det er alt for langt. På søndag var jeg på besøk hos en venn som bor nord i Bogotá i et område som jeg likte veldig godt. Ikke langt unna der han bor er en stor og velholdt park. Jeg hadde funnet en leilighet på nettet som jeg kunne tenkt meg, men dessverre så ble den leid ut for fire dager siden. Selv om det var litt bittert så er det en god del andre fine leiligheter på markedet. Det som er utfordringer er at jeg skal leie møblert og det gjør at utvalget blir betydelig snevrere. Det kan være at det er en del leiligheter som ikke blir lagt ut på nettet, så det betyr at det kanskje blir å gå en runde og banke på dørene og spørre om det er ledige leilighter til leie. Så inntil neste helg, da jeg har tid til å besøke området igjen, så er det er bare å brette opp ermene og søke videre på nettet.

(en)
Lately I have spent looking for a new place to live. Now I live one and a half hour away from my future workplace and that's too far. On Sunday I visited a friend who lives in an area in the northern part of Bogotá which I liked very much. Nearby where he lives it is a big and nicely maintained park. I had found an apartment on the Internet which was very nice but unfortunatly it was rented to someone else just four days ago. Even if it was a bit annoying there are lots of other nice apartments on the market. The challenge is that I wants to rent a furnished apartment and this requirements narrows the possibilities. In addition there are som apartments which not get registrated on the Internet so I have to go knocking on the the doors asking for apartments. So until the weekend when I have time to visit the area again I have to spend the time searching the web.

2 comments:

  1. This one ought to do the trick Pedro... ;-)
    http://www.vivareal.net/apartment-26572780/

    Cheers - Robert

    ReplyDelete
  2. Hi Robert!
    The apartment looks really nice but I'm afraid it's way over my budget :-(

    Cheers

    ReplyDelete