Thursday, March 10, 2011

University dropout

 

(no)
Mandag var det muntlig eksamen. Forberedelsen var et par veldig avslappende dager i nydelige Nemocón i helga. Etter at jeg var ferdig med eksamen så må jeg si at jeg ikke var spesielt fornøyd med innsatsen. Snakket mye i infinitivsform når det gjaldt bøying av verb, eller mangelen av bøying. Et eksempel er "jeg være sulten" som høres veldig dumt ut.

I går var min siste dag på universitetet. Har gjennomført halvparten av spanskkurset. Jeg slutter fordi jeg ikke orker å kombinere det å skulle jobbe, studere og all reisingen. Jeg har rett og slett ikke tid eller energi til å studere utenom skolen og det blir noe halvhjertet. Kurset på universitetet er på et tidspunkt som gjør at jeg ikke er hjemme før mellom 19.30 og 20.00 som er sent hvis jeg sa skal starte å studere etter å ha spist middag. Men jeg skal fortsette studere men da på dagtid. Mer detaljer om dette kommer i en senere post.

Fikk også igjen den skriftelige eksamen med karakter og fikk vite resultatet av muntlig. Maks poengsum er 5,0. Som bildet viser så fikk jeg 4,7 på den skriftelige delen og 4,4 på den muntlige. Må si meg fornøyd med det, på tross at jeg ikke er fornøyd med innsatsen på den muntlige delen, med tanke på at jeg har lagt ned minimalt med tid på studiene de to siste ukene. Må erkjenne at det var deilig å slippe å reise til unversitet i dag, men jeg savner det å være i klasserommet sammen med de andre studentene. Men kan ikke få alt til å klaffe.

(en)
Monday I had oral exam. I prepared myself with a couple of very relaxing days in gorgeous Nemocón. After I was finished I can't say I was pleased with the execution. I spoke parts in infinitive like "I be hungry" which sounds really stupid.

Yesterday was my last day at the university. Have completed half the course. I quit because I don't bear to combine to be working, studying and all the traveling. I don't have the time and the energy which it's takes to study in the evening and it makes it kind of half-hearted. The course at the university ends at time such I'm not home before between 7.30 pm - 8.00 pm which is late if I'm going to study after having eaten dinner. But I'm going to continue to study. More details in a later post.

Also I got back the result of both the written and the oral exam. Max score is 5.0. As shown in the picture I got 4.7 points on the written part and 4.4 points on the oral part. I'm pleased with the result, despite my poor execution on the oral part, since I haven't studied much outside the classes the last two weeks. Must admit it was very nice to not to have to go to the university today but I miss being in the classroom. But I can't have it all work out.

2 comments:

  1. Hei Andreas.
    Vi "gamle" synes dette var en riktig
    avgjørelse. Du skal jo ha litt fritid
    også. Ellers teller vi dager til første
    hjemkomst i juni og dager til hjemkomst i
    november. Vi savner deg.
    Klem fra bikkja, pappa og mamma.

    ReplyDelete
  2. Hei dere!
    Ja, det var ikke et vanskelig valg, selv om jeg onsket a fullfore.

    ReplyDelete