Monday, July 11, 2011

Bogotá Botanical Garden

 
(no)
Et besøk i Colombias største botaniske hage, Jardín Botánico de Bogotá. Hagen ble grunnlagt i 1955 til ære for naturalist, matamatiker og astronomen José Celestino Mutis (kilde Wikipedia, spansk tekst, Jardín Botánico de Bogotá). Det har i den siste tiden vært godt vær med behagelige temperaturer, og i går var inget unntak. I hagen finnes det planter fra alle regionene i Colombia, uten at jeg på noen måte har sjekket dette.

(en)
A visit in Colombias biggest botanical garden, Jardín Botánico de Bogotá. The garden was established in 1955 in honor of the naturalist, mathematician and astronomer Jose Celestino Mutis (source Wikipedia, Spanish text, Jardín Botánico de Bogotá). It has lately been nice weather with good temperatures and this day was no exception. The garden includes plants from all the regions of Colombia, not that I checked this.

(no)
Det var nesten litt merkelig å gå i noen av delene av parken. Jeg hadde ikke trodd at det skulle være så mye tropisk vegetasjon, Bogotá har på ingen måte noe tropisk klima.

(en)
It was almost a bit strange to walk in some of the part of the park. I didn't believe it would be a lot of tropical vegetation since Bogotá in no way have a tropical climate.

(no) Wenche nyter noen av parkens blomster.
(en) Wenche enjoys some of the flowers in the park.


 
(no)
Av en eller annen grunn startet jeg å tenke på Miami Vice (serien selvfølgelig, link Wikipedia Miami Vice) når jeg tok bildet.

(en)
For some reason I started to think about Miami Vice (the series of course, link Wikipedia Miami Vice) when I took the picture.

 
(no) Tom nærmest bortgjemt i all jungelvegetasjonen fra innendørsanlegget.
(en) Tom almost completely covered in all the jungle vegetation from the indoor facilities.


 
(no) Pikene på benken.
(en) The girls on the bench.

2 comments:

  1. Jeg er veeeldig glad i blomster merka jeg!! Vi må få oss en sånn hage kjærsten min he!he!

    ReplyDelete
  2. Hmmm, de er fine å se på men tror ambisjonen min om en hage er en god del lavere... :-)

    ReplyDelete