Wednesday, July 27, 2011

Last two weeks

(no)
Etter å ha hatt tre uker med besøk fra Norge så var det "bare" oss to igjen. Vi har brukt tiden på å komme oss og til å planlegge hovedtrekkene for resten av oppholdet her i Colombia. Resultatet så langt er et par reiser rundt i landet de kommende ukene.

I går hadde kjæresten fødselsdag som vi feiret med blant annet loff, som hun elsker, og sushi. I gave fikk hun spabehandling, noe som falt i smak. Etter behandlingen bar det hjem der hun ble møtt med røde roser, vin og levende lys.

Før vi gikk ut til middag så hadde jeg en liten overraskelse til på lager. Jeg tok frem en liten eske som hun fikk åpne. Idet hun åpnet den gikk jeg ned på ett kne og fridde. Det tok litt tid før hun forstod det hele. Dette kan komme av at både ringen og esken ringen lå i er noe utradisjonelle. Men når det endelig gikk opp for henne hva det handlet om, så fikk jeg mitt ja :-). Hvorfor det ble en ring som kan gjøre enhver femårig jente misunnelig er fordi jeg ønsker at vi skal plukke ut ringene sammen, noe jeg har fått aksept for.

(en)
After three weeks with visitors from Norway there were "only" the two of us left. We have spent the time recuperating and to plan the outline for rest of our stay here in Colombia. The result so far are a couple of trips around the country the coming weeks.

Yesterday was my girlfriend's birthday which we celebrated with among other things white bread, which she loves, and sushi. The present was a spa treatment, which she enjoyed very much. After the spa we returned to the apartment where she were met by red roses, wine and lighted candles.

Before we went ou to dinner I had one more surprise. I took out a little box she was going to open. As she opened the box I went down on one knee and proposed to her. It took a while before she understood it all. The reason for this might be that both the ring itself and the box it came in look somewhat different. But when she finally realized what it was all about I got my answer which was yes :-). Why I bought a ring which would make every five-year-old girl jealous is that I want us pick out the rings together, which I also have gotten acceptance for.

 

4 comments:

  1. Kjære Esther-Lill og Andreas.
    GRATULERER.
    Kan ikke få sakt det nok ganger.
    Morsomt med "puseringen". God tur til Armenia.
    Gl'a i dere.
    Klem fra mamma/svigers.

    ReplyDelete
  2. Takk!
    Fant ingen ring med hund på... :-(

    ReplyDelete
  3. Veldig romantisk og koselig.
    Du må passe litt på, Andreas. Esther-lill kan jo komme til å ville at dere skal ha hver deres pus som forlovelsesring :)
    Tenker den falt i smak :)

    ReplyDelete
  4. He he. Heldigvis så lages den ikke i min størrelse... så vidt jeg vet...
    Hun likte den overraskende mye ;-)

    ReplyDelete