Sunday, July 3, 2011

3152 meters closer to heaven

 
(no)
Dette er første gang kjæresten er på Monserrate, og min tredje. Les om de tidligere besøkene mine her Monserrate og her Monserrate and The Gold Museum.
Det er et ordtak "alle gode ting er tre", og det var det virkelig. Utsikten utover byen var den beste jeg har opplevd. Det var veldig klart for det meste og vi var i stand til å se langt utover byen til horisonten.

(en)
This was the first time my girlfriend was at Monserrate and my third. Read about my previous visits here Monserrate and here Monserrate and The Gold Museum.
There is a saying "third time's a charm" and this is true. The view of the city was the best I have experienced here. It was mostly clear and we were able to see as far to the horizon.

 
(no) Kjæresten nyter utsikten nordover utover byen.
(en) My girlfriend enjoys the view towards the northern part of the city.


 
(no) En gladlaks, meg, som nyter det gode været og den gode utsikten utover "baksiden" av fjellet.
(en) A happy camper, me, enjoys the nice weather and the good view of the "back side" of the mountain.


 
(no) Det er ikke noe å utsette på humøret selv om det var noe kaldt.
(en) There was nothing to say about the mood despite the somewhat low temperature.


 
(no) Veldig grønt og frodig selv på over 3100 meter over havet.
(en) Very green and lush even on more than 3100 meters above sea level.


 
(no) Pawel og Siri med den sørlige delen av byen i bakgrunnen.
(en) Pawel an Siri with the southern part of the city in the background.


 
(no)
En av de sveitsiske vognene, konstruert av Von Roll, som frakter deg trygt opp og ned av fjellet. De har en kapasitet på 40 personer og oppleves som veldig stabile selv i noe vind.

(en)
One of the Swiss cable cars, constructed by Von Roll, which takes you to the summit and back safely. They have a capacity of 40 persons and feels very stable even in some wind.

1 comment:

  1. Det var veeeeeldig høyt!!! Jeg visste at jeg hadde høydeskrekk..men nå er jeg heeeelt sikker på at jeg har det!!!
    He!He! :)

    ReplyDelete