Monday, January 17, 2011

En kald morgen / A cold morning

(no)
Har ved et par anledninger blitt med Luis Alberto for å trene på morgenen. Treningen startet ca 06.30, noe som er litt tidlig for meg, og består i løping. Naturligvis blir denne treningen etterfult av en dusj. Det jeg kan si om varmtvannssystem her er at det er noe annerledes enn det vi tradisjonelt har og er vant med i norske hjem. Jeg lar bilde under tale for seg selv. Nei forresten, må kommentere at jeg ikke er spesielt begeistret for at elektrisitet og vann er i så nær kontakt med hverandre, spesielt ikke siden jeg skal stå rett under.
Denne morgenen skulle det vise seg at dette ellers så feilfrie systemet skulle svikte meg og dusjingen foregikk i kaldt vann. Og med kaldt vann så mener jeg KALDT! Sett på springen helt på kaldt og la vanne renne. Deilig å få på kroppen en tidlig morgen etter litt trening. Kan si at jeg var i ferd med å gå i kuldesjokk ved enkelte anledninger underveis. Turde heller ikke røre ved noen av de ledningene som går inn i dusjhode i frykt for elektrosjokk. Men det gikk heldigvis bra til slutt.
Det hører med til historien at det som var årsaken til denne elendigheten var at noen hadde kommet borti en sikring i stua. Men da fikk jeg jo føle hvordan de har dusjet inntil nylig. Ikke å anbefale! Kun for spesielt interesserte.


(en)
A couple mornings I have went out for a run with Luis Alberto around 6.30 AM which is a bit early for me. Naturally the run is followed by a shower. A comment about the water heating system. It's quite different to what I'm used to in Norway. The picture says it all. Have to make one comment though. I dislike the presence of electricity and water so close together especially since I'm going to stand right below it all.
This morning was going to differ a bit from the others so far. The usual flawless heating system is going to fail me and I had to shower in cold water. And by cold I mean COLD! No heat at all. Not very plesant early in the morning after a run. I didn't dare to touch any the wires on the shower head either in fear of getting electrocuted. But it ended well after all.
A note is that the reason there were no hot water was because of a fuse which had been flipped off and I got the feeling of how they had showered until recently. Wouldn't recommend it to anyone.

1 comment:

  1. hahahahaha!!! For et system!!! Stakars kjærsten min!!! Håper du har fått varmen i deg igjen! Jeg skjønner at vi har det luxus her i Norge, med varmt vann i dusjen. Godt det er litt varmere i været i Colombia.
    Jeg har fri fra jobb i dag, kjenner det er veldig deilig!!!
    Har kost meg med frokost sammen med mamma i 2 timer nå.
    Vi har pratet masse og fått løst mange problemer.
    Stooooooooor klem fra dinsin Estha!!

    ReplyDelete