Thursday, January 13, 2011

Endelig! / Finally!

(no)
Endelig fikk jeg tak i et reisesett til min Mac. Det er 110V ut av veggen her i motsetning til 240V i Norge. Det var ikke spesielt vanskelig å få tak i laderen, det er bare det at jeg ikke setter dagsagendaen og siden jeg ikke er kjent i Bogotá gjør det igjen vanskeligere. I tillegg til dette, siden det er mye jeg ikke forstår, så får jeg meg noen overraskelser på veien. Men sånn er det bare. Setter veldig stor pris på måten jeg er blitt tatt imot på her og måten jeg blir tatt vare på. Helt upåklagelig!
Siden jeg endelig fikk tak i lader så fikk jeg endelig skypet med min kjære for første i Colombia og sett henne for første gang siden jeg dro. Det var veldig spesielt, men utrolig hyggelig å se deg igjen kjærsten min. Innser nå at jeg savner deg veldig!

Men det gjenstår fortsatt litt igjen på den teksniske fronten. Mangler fortsatt overganger for laderene til kameraet. Og det gikk tomme for strøm i går. For se hva lørdagen bringer.

(en)
Finnaly i got a travel kit for my Mac. It's 110V in the sockets here. In Norway it's 240V. It was not that difficult but I'm not in charge of the time and not knowing my way around Bogotá is a problem. And since it's a lot i don't understand I get some suprises along the way. But that's just charming. Appreciate the way I have been received and the way they take care of me. No complaints whatsoever!
Since I got hold of my new charger I got the chance to skype with my girlfriend for the first time in Colombia since I left. It was strange but very nice to see you again. Realize now how much I miss you.

I still don't have a charger for my camera and the battery went flat yesterday. Looking into it on Saturday.

1 comment:

  1. Ååååååå!!! Jeg merka at jeg savna deg litt extra mye etter at jeg snakka med deg på skype. Veldig godt å se deg. Da blir du lissom ikke så langt unna for meg!!! Kanskje vi får snakket på lørdag også :)
    Heier på deg kjære!!!!
    Stoooooooor og laaaaaaaaaang skvis fra dinsin Esther-Lill :)

    ReplyDelete