Wednesday, January 19, 2011

Spanskkurs / Spanish course

(no)
I dag har jeg meldt meg på spanskkurs for utlendinger på Universidad Nacional de Colombia som ligger i Bogotá. Det blir veldig spennende! Det jeg vet om kurset, fra hjemmesidene til fakultetet, er at det er fem ulike kurs med forskjellige nivå, hvert nivå består av et kurs på 80 timer fordelt på 2 timer per dag mandag til fredag. Jeg starter på nivå 1, nederst, så ser jeg hvor det ender. Gleder meg masse! Blir veldig nyttig for meg å få struktur på læringen.
Etter å ha registrert meg på Internettet i dag tidlig så bar det avsted for å betale regningen. Kurset kostet meg 638.000 COP, noe som tilsvarer rett i overkant av 2000 NOK. Synes det var en bra timespris for undervisningen. Det å få betalt regningen var som en liten reise tilbake i tid :-). Jeg kan vel knapt huske å ha betalt en regning over skranke tidligere, men her er det helt vanlig. Tror de færreste har et forhold til nettbank.
I morgen så er det oppmøte for immatrikulering, tror jeg... Selv om jeg valgte engelsk versjon da jeg registrerte meg så er en del av informasjonen som fortsatt er på spansk. Skal hvertfall bekrefte regstreringen som ble gjort på nettet. Håper jeg får mer informasjon om kurset da, slik som oppstartsdato.

(en)
Today I have signed up for a Spanish course for foreigners at Universidad Nacional de Colombia in Bogotá. I'm very exciting about it! From the home pages of the faculty I found a little information about Spanish course for foreigner. There are five different levels. Each level consist of 80 hours of teaching spread over 2 hours a day Monday to Friday. I'm looking forward to getting some structure in the learning proccess.
After the registration I went out to pay the bill for the Spanish course. 638,000 COP, about 345 USD. I'm pleased about the price think it's cheap. To pay the bill I felt I traveled back in time. I can't remember the last time I payed a bill over the counter. Here it's completely normal in Norway it's not. In Norway everybody has Internet banking so it's quite different more easy.
Tomorrow it's time for matriculation, I think... I chose the English version of the registration form but still some information is in Spanish. At least I'm going to confirm the registration done earlier today and hopefully get more information about the course. As when it starts.

2 comments:

  1. Hei Andreas. Så spennende å følge med på hva du opplever!! Husk å ikke bli så utrolig opptatt der nede at du ikke har tid til å skrive i bloggen din;) klem

    ReplyDelete
  2. Hei Inger!
    Nei skal forsøke skrive jevnlig. Får håpe det skjer nok ting til at jeg skal kunne klare fylle et lite innlegg. Har foreløpig noen innlegg som ligger og venter på å bli skrevet. Ligger litt etter.

    ReplyDelete