Monday, February 7, 2011

First day at the university

(no)
Første dag på universitetet er unnagjort. Rundt to timer med spansk, dessverre ikke noe særlig nytt for meg. Når jeg meldte meg på kurset så valgte jeg det nederste nivået da jeg ikke kjente til hva de ulike nivåene innebar. Fant info på hjemmesiden til fakultet i går kveld om en nivåeksamen som jeg kunne meldt seg på, men den ble avholdt 27. januar. Ble spurt helt i starten i dag om jeg ønsket å ta den, men jeg ønsket å vente for å se an nivået. Angrer litt i ettertid på dette, da jeg kjedet meg til tider i dag, men jeg er redd for at jeg skal gå glipp av noe da jeg mangler mange basisord. Skal snakke med læreren i morgen og høre om hva vi skal gå gjennom de neste to månedene og eventuelt om det fortsatt er mulig å ta nivåeksamen, skal jo tross alt få brynet mine små grå. Men må uansett si at jeg liker hvordan undervisningen er lagt opp. Vi satt i en hestesko og det var lite skriftelig undervisning, hovedvekten ligger på det muntlige. Kan også liste opp hva vi gikk gjennom i dag.
  • Jeg heter
  • Jeg er fra
  • Jeg jobber med
  • Tallene 1-20
  • Ukedagene
  • Månedene
Blir spennende å se om jeg får tatt nivåeksamen, og ikke minst resultatet av den. Får jo håpe at nivået er større enn én siden jeg etterspør eksamen.

(en)
First day at the university is over. Around two hours with Spanish but sadly little new for me. When I signed up for the course I chose level 1 because I didn't know what the different levels meant. Yesterday I found some information about a placement test I could have taken. Got the question if I wished to take it at the beginning of the class but I hesitated because my vocabulary is so small and feel I miss much of the basic in the language. I regret it now after the session. I'll ask tomorrow what the curriculum is for the next two months and if it's still possible to take the placement test. Have to say I like the way they have organized the teaching. We sat in a horseshoe formation, and there was little written instruction, the emphasis was on the spoken.
Under is an list of what we went through today.
  • My name is
  • I'm from
  • My occupation is
  • Numbers 1-20
  • Days of the week
  • Months of the year
Tomorrow I hopefully get to take the placement test and be placed at a level. I hope it's above level 1 since I specifically ask for it.

2 comments:

  1. Kult Pedro!
    Du har flyttet til Colombia og begynt på Universitet. Good for you :-)

    Robert

    ReplyDelete
  2. Hei Robert!
    Ja, endelig er jeg her! Tok litt tid, men det var verdt ventingen :-)

    ReplyDelete