Thursday, February 24, 2011

Result of the first test

(no)
I dag fikk jeg tilbake resultatet av den første lille testen vi hadde på spanskkurset. Det gikk bra, fikk 4.6 av 5 mulige poeng, fire feil. Er fornøyd med dette ut fra hvor mye tid jeg legger ned på å studiere utover det å være til stede i timene og gjøre leksene. Bruker mer tid på å skrive på bloggen. Men jeg må nok bruke noe tid fremover på spansken, allerede fredag 4. mars så er det første skriftelige eksamen etterfulgt av muntlig eksamen mandagen etter, begge er tellende på sluttkarakteren. Blir spennende å se hva som forventes på dette nivået, det er veldig stor spredning i gruppa. Noen skjønner lite og snakker enda mindre, mens noen som prater helt OK, spesielt hun fra Brasil gjør det bra, uvisst av hvilken årsak hun valgte nederste nivå, hun snakker portugisisk.
Da er det bare å håpe at eksamensresultatet står i stil med testresultatet.

Utover dette så fikk jeg "endelig" bruk for den nye paraplyen jeg kjøpte for en tid tilbake. Det er jo typisk det at etter at jeg kjøpte paraplyen så har det knapt nok regnet, ikke det at jeg klager over det. Har tidvis veldig godt og varmt vær, noe jeg ikke trodde jeg skulle få i Bogotá hvertfall ikke på vinteren. Gleder meg til å se hvordan sommeren blir.

(en)
Today I got the result of the first little test we had at the Spanish course and the result was good. Got 4.6 out of 5 possible points, four errors. I'm satisfied with the result compared to how much time I put into studying besides attending class and do my homework. I use more time on the blog, but I have to step up the studying the coming days. Already Friday 4 of March the first exam in writing and a oral exam the following Monday both of which counts in the end result. I'm not sure what they expect at this level and it's a big spread in the group. Some understand very little and speaks even lesser and some speaks OK, especially the girl from Brazil is doing well. I'm not certain why she chose this level, she speaks Portuguese.
Hopefully I manage to get a result on the exam similar to the result on this test.

"Finally" I got the chance to use my new umbrella I bought some days ago. It's typical that after I had bought the umbrella it has barely rained, not that I complain about that. Periods of the time the weather is very nice and warm which I didn't think I would get here, especially in the winter, wonder how the summer is.

6 comments:

  1. now, you should start to write a spanish version of your posts too, i could help you if you want :-)

    ReplyDelete
  2. Hi Liliana!

    Writing in two languages takes a lot of effort. In addition it's sometimes difficult to express myself in English and I can't imagin how it would be in Spanish :-). Maybe a time in the future...

    ReplyDelete
  3. Hei Andreas.
    Vi har et vennepar med to barn som skal ned til Bogota og hente sitt tredje barn. De reiser fra Norge 22. Mars og skal være i Colombia i 6 uker. Hvis du hadde hatt lyst til å treffe dem, hadde det vært kjempe koselig. De har ei jente på 9 år, Dina, som også er adopteret fra Bogota! Også er Endre 5 år.
    Lars jobber med IT, så dere har sikkert masse å snakke om:D
    Hilde jobber med attføring i Fretex.
    Helt supre folk.

    Om du har lyst så kan du bare si ifra, så skal jeg sette dere i kontakt.

    Håper du har det bra.
    Klem fra Solveig

    ReplyDelete
  4. Hei Solveig.
    Klart jeg har lyst til å møte dem, det hadde vært veldig hyggelig!
    Sitt tredje barn ja, det er bra :-).

    Bare å sette dem i kontakt med meg hvis de ønsker. All kontaktinformasjon er på bloggen som du sikkert vet, på menyen "Contact".

    ReplyDelete
  5. Supert. Da gir jeg dem kontakt-infoen din, så tar de nok kontakt når de kommer ned :)

    Klem

    ReplyDelete