Monday, February 28, 2011

A step closer to get my working visa

(no)
Det er en del ting som skal på plass for at jeg skal kunne få arbeidsvisum. I dag er jeg kommet et steg nærmere. Kjæresten min har ordnet det slik at vitnemålet mitt, både en norsk versjon og en oversatt versjon, har fått apostillestempel slik at det skal bli godkjent av colombianske myndigheter. Og så har jeg fått vite at det skal være fremme fredag denne uken. Gleder meg til å få det slik at jeg kan ordne med de andre gjenstående papirene.
Kjæresten, setter veldig pris på at du brukte fridagen din på å ordne med alt sammen!

Turistvisumet mitt går ut på torsdag. Det betyr at jeg på onsdag nok en gang skal til DAS for å ordne med forlengelsen turistvisumet. Har beskrevet mitt tidligere forsøk her Extending your visa period? Well not now. Får håpe utfallet blir annerledes denne gangen.

(en)
It's a couple of thing which have to be in order for me to get my working visa. Today my girlfriend has gotten the necessary apostille stamp on my diploma from college
both a Norwegian and a Spanish version. This have to be done for the Colombian government to accept my diploma as a valid document. And the documents is said to arrive in Colombia on Friday. Can't wait to get my hands on the documents. Now I can focus on getting the rest of the documents needed in order here in Colombia.
Appreciate very much that you used your day off to arrange this for me my love!

My turist visa expire on Thursday. This means I have to visit DAS one more time for the extension of the turist visa. The last visit you can read about here Extending your visa period? Well not now. Hopefully this visit will have a different outcome.

No comments:

Post a Comment