Tuesday, February 8, 2011

Second day at the university

(no)
I gårdsdagens post, First day at the university, så hadde jeg noe fokus på at jeg synes at det var vel elementert det vi gikk gjennom. Fikk i dag snakket med lærerinnen og presenterte saken slik jeg beskrev det i går. Hun sa at jeg kanskje kunne gått til nivå to, men siden jeg følte at jeg manglet mye av basisen så kunne jeg like godt fortsette her. I tillegg så kunne jeg hjelpe de andre sa hun med et glimt i øye. Så jeg har slått meg til ro på nederste nivå :-). I dag fikk vi også en oversikt over det vi skal gjennom, og det var veldig fint for da fikk jeg også se hva det er vi skal gjennom. Noe er kjent stoff, men det er en del som jeg sikkert var gjennom på videregående for rundt 12 år siden og har gått i glemmeboka.

I dag sviktet bagen, som jeg kjøpte på gata her i Colombia for under en måned siden. Den bagen har ikke vært noe godt kjøp. Allerede første dag så måtte en av glidelåsene sys ordentlig fast, men har gjort jobben helt OK. Det gjorde at jeg gikk til innkjøp av en ny sekk av merke Totto, et merke jeg har sett mange gå med her. Og jeg skjønner hvorfor. Den var ikke spesielt billig men veldig god. Og så har den ett års garanti, noe bagen min ikke har... Under ser dere bilde av nyervervelsen.
Source: http://www.totto.com/store/Morral-Portacomputador-Titanio-P1355C88.aspx

(en)
In yesterdays post, First day at the university, I focused on that I believed the level was too elementary. Today I spoke to the teacher and told what I felt and she said I possibly could have moved up to level two but because I felt I lacked much of the basic I could as well just stay at this level. In addition we got an overview over the curriculum which I thought was very nice. As I went through it I could see that something is familiar and something was new or I should have learned it 12 years ago when I had a year of Spanish in high school. But that's too long time ago.

Today the bag I bought on the street here in Colombia for under a month ago let me down. It has not been a good buy, already the first day one of the zippers needed attention and had to be sewn, but it have been OK until today. I decided I was going to buy something with good quality and I bought a bag of a popular brand here in Colombia, Totto. It was not cheap but it didn't take long time to realize why the price was high. It's very comfortable. And it has a year garantie which my old bag don't have... Above you can see the new acquisition.

4 comments:

  1. Tøff sekk ass ;-)
    Hva er dyrt i colombiansk skala? Like dyr som en kopp kaffe på narvesen?

    ReplyDelete
  2. Hei Chris!
    Fin ikke sant, er veldig fornøyd.
    Sekken kostet over en fjerdedel av hva som regnes som en månedslønn for de som tjener minstelønn. Men for oss i Norge så er ikke rundt 450 kroner mye. Så svaret er vel at jeg tipper det er minst tre kopper kaffe hos Narvesen :-).

    ReplyDelete
  3. Hei Pedro.
    Fin sekk, men den gamle grå som vi har på hytta, du vet den jeg må sitte i når vi er på
    skitur med dyp snø, er nok litt finere. Det er nå min mening.
    Klem fra bikkja.

    ReplyDelete
  4. Hei Mira hund!
    Hva skal jeg si til noe sånt? Hver sin smak. Foretrekker nok mer nymotens, spesielt når snøen er dyp :-)

    ReplyDelete