Thursday, February 24, 2011

Uncle Traveling Matt

(no)
Onkel Reisende Mac er fra programmet Fragglene som ble sendt i Barne-TV på NRK i min barndom. Følte meg med ett litt gammel etter å ha skrevet den setningen. Onkel Reisende Mac, som navnet tilsier, reiser en del, nytt sted i hver episode hvor han rapporterer om sine opplevelser. Det skal vise seg at jeg kommer til å få noe felles med denne figuren. Som jeg skrev i forrige post, Summer vacation in Norway...?, så stemte det at det kom til å bli en kollisjon mellom hjemreisen for å redde returbilletten som skal benyttes senere på året og lillebror og hans kjærestes besøk til Colombia. Jeg hadde i utgangspunktet en tur/retur billett Oslo-Bogotá fordi det gjorde reisen billigere enn to enveisbilletter, og det var ikke mulig bestille returbillett med riktig hjemreisedato da det var over ett år frem i tid da jeg bestilte. Så da var det å sette i gang med å forsøke å få endret på denne returbilleten fra Colombia til Norge. En telefon og 1175 kroner fattigere så var det i orden. Men det betyr at den antatte sommerferien i Norge blir veldig knapp. Får ca 48 timer på norsk jord før jeg er tilbake igjen på flyet, sammen med min kjære, med retning Bogotá og Colombia. Men dette var den beste og billigste måten å få ordnet det slik at returbilletten på den nye tur/retur billetten min til Norge senere på året ikke skulle bli kansellert, så får jeg heller godta at jeg må kjøre en god del fly og spise den forferdelige flymaten.

Men det viktigste var å få ordnet det slik at jeg er i Colombia hele den tiden lillebror og kjæresten hans er her og at jeg fikk reddet den nye returbilletten tilbake til Norge. Og det skal nå være i orden :-).

(en)
Uncle Traveling Matt is from the children's television Fraggle Rock which aired at NRK, Norway in my childhood. This sentence makes me feel really old. Uncle Traveling Matt, as his name imply, travels a lot and he report about his adventures. I'm going to have something in common with this character because I'm going to have travel more than I had hoped. As i wrote in the previous post, Summer vacation in Norway...?, I was right about the collision between my brother and his girlfriend's visit to Colombia and my effort to save my return ticket to Norway later this year. When I went to Colombia I ordered a roundtrip ticket since they are cheaper than two one-way tickets and had no plan in showing up for the return and it was not possible to order with the desired return date because it was over a year into the future. So I contacted the travel agency for the possibilities to change the return date of the ticket. A phone call and 210 USD later it was all in order. But this change means that my summer vacation in Norway is going to be very short. I'm in Norway for about 48 hours before I'm back on a plane again, with my girlfriend, heading back for Bogotá and Colombia. This was the best and cheapest way I could think of saving my return ticket back to Norway later this year. The downside is that I have to travel a lot and eat the horrible food they serve on board.

But the most important thing is that I'm in Colombia the whole period of time my brother and his girlfriend is here and manage to save my new return ticket to Norway. And this should now be all right :-).

Image source http://www.henson.com/family_fragglerock.php?content=characters

6 comments:

  1. Hei onkel reisende Mac.
    Så bra at alt ordnet seg. Bra for Christian og Mariah og ikke minst Esther-Lill. Tommel opp for deg.
    Glad i deg. Klem fra de "gamle".

    ReplyDelete
  2. Såååååå koselig at du "kommer å henter meg"!!
    Jeg liker at jeg slipper å reise alene med fly til Colombia.
    Og da kan du ordne alt når det gjelder flyturen, så kan jeg bare konsentrere meg om å overleve he!he!
    Da må jeg lage en heidundranes deilig middag til deg når du kommer hjem!!! Shhoooohooo!!!!!
    Gleder meg!! Gleder meg!!

    ReplyDelete
  3. Hei dere gamle!
    Ja, jeg var redd jeg måtte kjøpe ny returbillett til meg. Greit å spare de tusenlappene.

    Glad i dere også.

    ReplyDelete
  4. Hei min sårt savnede kjærste!
    Jeg visste du ville sette pris på å få et reisefølge på flyreisen.

    Jeg gleder meg veldig til den middagen, driver å tenker på hva jeg har lyst på. Det er vanskelig å bestemme seg da det er så mye jeg kunne tenke meg :-).

    Gleder meg masse jeg også!

    ReplyDelete
  5. hei...
    vi her i sverige satt også utrolig pris på at du fikk ordna så du var i området når vi kommer =)

    vi gleder oss masse =)

    ReplyDelete
  6. Hei dere svensker!
    Jeg satt ogsa veldig pris pa at alt til slutt gikk i boks.

    Gleder meg til a vise dere rundt!

    ReplyDelete