Sunday, February 13, 2011

Happy birthday to me!

Gaven er ankommet!
The gift has arrived!


(no)
Jeg har bursdag i morgen mandag 14. februar, på St. Valentinsdagen. I den forbindelse har jeg kjøpt en bursdagsgave til meg selv, litt på forskudd etter colombiansk tid. Gaven er en ny madrass til senga. Dette høres kanskje kjedelig ut men jeg skal komme med flere gode begrunnelser for kjøpet.
For de av dere som ikke har sett bilde av meg kan jeg opplyse om at jeg ikke er akkurat har en sped benbygning og i tillegg til dette så er jeg noen kilo over idealvekten min. Denne kombinasjonen gjør at de to noe slitte madrassene på bildet under ikke klarer gjøre jobben sin. Kan også nevne at det ikke er madrasser med fjærer, de er fylt med noe som jeg best kan beskrive som restegarn. Dette gjør at de to madrassene ikke akkurat er ergonomisk utformet. Har vel mer en bananform som jeg merker spesielt på bena mine.

Det er viktig å si at jeg skriver ikke dette av mangel for respekt for de jeg bor hos. De oppvarter meg på alle mulige måter og sørger til enhver tid for at jeg har det bra. Det har nok aldri vært et problem for den snart ni år gamle gutten, jeg har overtatt senga hans, som veier maks 30 kg, verre for meg som veier nærmere det tredobbelte.

Sengen kommer om ca 30 minutter, levert hjem på døra, og jeg ser frem mot en god natts søvn klar til ukas nye utfordringer.

(en)
I have birthday tomorrow Monday 14th of February on Valentine's Day and today I treated myself with an early gift according to Colombian time. The thing I bought was a new mattress to the bed. This might sound like a boring gift but I'll come up with some good reasons why it's a good gift.
For those of you who have not seen a picture of me I will try give you an description. I'm builded for comfort not for speed and in addition to this I'm some kilograms heavier than my ideal weight. This combination makes the two somewhat worn out mattresses on the picture not capable to fulfill their function. The mattresses are not spring mattresses but filled with something I would describe as leftovers of yarn. This results in that the mattresses is not what I would call as ergonomic correct, they have more the shape of an banana which results in some discomfort in my legs.

It's important to say that I'm not writing this in disrespect for the people I live with. They take really good care of me and do their best for me to be satisfied all the time. Their soon to be nine year old son have never had any problems with the bed and I guess he weighs maximum 30 kg. The problem is that I now sleeps in his bed and weighs closer to three times the weight of him.

The bed arrives at the door in about 30 minutes and I'm looking forward to a good night's sleep and makes me ready for the new challenges of the coming week.

Madrassene har en del svai som gjør det litt ubehagelig til tider.
The mattresses have some sway that makes it a little uncomfortable at times.


Dette er hva jeg tror madrassene er fylt med, merk at bildet er av en av putene mine.
This is what I believe what the mattresses is filled with, note that the picture is of one of my pillows.

No comments:

Post a Comment