Sunday, February 27, 2011

The last weekend in February

(no)
Det har vært litt stille fra meg de siste dagene. Dette er litt på grunn av at jeg har vært sliten og så har jeg bestemt meg for at jeg må ha noe fornuftig å skrive om hvis jeg skal skrive. Dette blir en liten oppsummering av fredag, lørdag og søndag.

Fredag så deltok jeg på et møte som gikk utelukkende på spansk. Det var veldig slitsomt, men jeg føler at så lenge jeg konsentrerte meg så forstod jeg mesteparten og det er hyggelig. Pratingen er litt verre :-). Kan også nevne at noe av det verste jeg vet er å prate i telefonen. Har ingen mulighet til å se reaksjonen til den andre personen og det gjør det hele mye vanskeligere. Skyr det å prate i telefonen som pesten.
Etter spanskkurset på fredag så var det en liten tur ut for middag og øl sammen med en jente fra spanskkurset og noen andre venner av henne. Veldig hyggelig.

Planen for helga var egentlig at jeg skulle lese spansk som en forberedelse til eksamen på fredag, men jeg har ikke funnet motivasjonen, og har heller lest meg opp på litt PHP (programmeringsspråk, data) og kost meg med noen programmer på TV. Dagen i dag blir nok ganske lik merker jeg nå :-).

Noe annet som er veldig hyggelig er at det er flere som skal til Colombia i tiden fremover og som kanskje jeg får sjansen til å møte. Det er utrolig hyggelig! Så skal du til Colombia, tenker da spesielt på Bogotá, så ta gjerne kontakt. All kontaktinfo er under menypunktet "Contact".

(en)
I haven't posted new posts lately because I have been tired and I have decided that I have to have something to write about if I'm going to write. This is a summary of Friday, Saturday and Sunday.

On Friday I participated in a meeting which were held in Spanish only. It was exhausting but I felt as long as I concentrated I understood most of what was said and that makes me happy. But talking is much more difficult :-). One of the worst thing I can do here is to talk Spanish in the phone, I obviously can't see the other person and the reactions to what is said and it makes it very difficult for me. I avoid talking in the phone at "all costs".
After I was finished at the Spanish course I went with one of the girls in the course and some of her friends to dinner and some beers. It was very nice.

My plan for the weekend was to prepare to the Spanish exam on Friday but I haven't found the motivation to do so. Have instead read me up on PHP (programming language) and enjoyed the TV. I can already now feel that today will be pretty much the same :-).
I have got the information about several that is coming to Colombia the next months and I may have the chance to meet them. This I like! So if you have plans about visiting Colombia, especially Bogotá, and would like to talk or meet me please let me know. All my contact info is just a click away. Click the menu "Contact".

2 comments:

  1. Så bra du slapper av litt også min favoritt!!
    Du trenger det!!
    Det er slitsomt med spansk...selv om jeg bare støter på det en gang i uka..he!he! Så jeg kan jo tenke meg hvordan du har det der nede!!!
    Takk for hjelpen med spansk-leksene i dag da, det er godt å snakke litt høyt om det, da forstår jeg det litt lettere.
    Må du ha en nyyydelig uke da kjærsten min!!!
    Veldig glad i deg!!!

    ReplyDelete
  2. Ja, innimellom skulle jeg ønske at de snakket bare litt engelsk her :-).
    Bare hyggelig å kunne være til hjelp.
    Kos deg med fridag i morgen så snakkes vi snart igjen.
    Veldig glad i deg også!

    ReplyDelete