Saturday, February 5, 2011

Car accident in the neighborhood

(no)
Rett før jeg skulle srkive dagens post så skjedde det noe i nabolaget som fikk folk ut av husene. Ryktet gikk om at det var en bilulykke og at det var barn involvert. Nysgjerrig som jeg er ble jeg med ut for å se hva som hadde skjedd. På vei til ulykkesstedet ble vi passert av en sykebil og når vi kom litt nærmere så kunne vi se det var samlet seg en folkemengde, og midt i folkemengden så lå det to ungdommer. Tipper de var rundt 18 år gamle. Den ene hadde fått på seg nakkekrave og hadde et sår i pannen. Det så forsåvidt ikke så alvorlig ut og med det så mener jeg at det ikke var noen synlige brudd eller mye blod, men kan jo være alvorlig uansett. Tok til info ingen bilder av ulykken, kan virke litt makabert.
Vi bor i et stille nabolag med lite trafikk og den lille trafikken som er her kjører som regelsakte. Det ble sagt at sjåføren ikke var edru, men det er fakta som ikke er bekreftet.

Det var dagens begivenhet. Bortsett fra dette så har jeg pugget gloser. Forsøkt å gjøre det litt morsommere ved at jeg skriver ordet først på norsk og så skal jeg oversette det til spansk. Har faktisk gått helt OK, de ordene jeg sjelden bruker har jeg ofte glemt. Men det er jo litt deilig at jeg har lært noen ord på den måneden jeg har vært her :-).

(en)
Right before I was starting writing today's post something happened in the neighborhood which got people out of their houses. The rumor was a car accident with children involved. Curious as I am I too went to take a closer look. As we walked to the accident site we were passed by an ambulance and when we came closer we could see a crowd of people. In the middle of the crowd lay to young men about 18 years old. One of them had on a neck collar and had a bruise in his forehead which bled some. It didn't look like an serious accident and by this I mean there were not any visible broken bones and not much blood. But that isn't the same as saying it could not be serious. Didn't take any picture as it can be perceived as not polite.
We live in a quiet neighborhood with little traffic and the traffic is usually driving slow. It was said that the driver was not sober. But that's not a confirmed fact.

Most of the day I have crammed Spanish words. Tried to make more fun by writing the first in Norwegian and then I had to translate them into Spanish. It went well but I had forgotten the words I seldom use. But I'm relieved I have learned some words in the month I have been living here :-).

No comments:

Post a Comment