Friday, February 4, 2011

A short visit to Bogotá

(no)
I dag har jeg kun vært en rask tur i Bogotá. Ble litt heftet med noen hyggelige samtaler med familie og kjæreste på skype tidligere på dagen. Det gjorde at jeg kun rakk å stikke innom Fundación Pies Descalzos (åpnes i nytt vindu). Og selvfølgelig var det ingen der som snakket engelsk. På forhånd så visste jeg at de har et prosjekt i et området rett utenfor Bogotá og jeg ville vite hva jeg eventuelt kunne bidra med der. Fikk snakke med en engelsktalene på mobilen. For å gjøre en lang historie kort så skal de sende meg info på mail, på engelsk. Så får vi se om det passer i forhold til hva jeg kan tenke meg å drive med og ikke minst mitt spanskkurs.
I tillegg til dette har jeg gjort meg mer kjent, med andre ord rotet litt, med TransMilenio som er transportsystemet i og rundt Bogotá, de har ikke noe t-bane eller trikk som i Oslo.
Siden det kun er to dager igjen til jeg starter på spanskkurset så får jeg ta et skippertak med de glosene jeg har skrevet ned.

(en)
Today I have only been a short trip to Bogotá as I was delayed by some very nice calls with my family and my girlfriend on skype. I visited the offices of Fundación Pies Descalzos (opens in new window) and of course nobody spoke English. I know they have a project just outside of Bogotá and would like to know what I could contribute with. I got to talk to a English speaking person and we agreed that they would send me some information in English by e-mail. So we'll see if it fits in relation to what I would like to pursue, not least fit the schedule of my Spanish course.
In addition to this I have familiarized, in other words messed around, with TransMilenio the public transportsystem in and around Bogotá. It's no tram or metro here but it's nice, have dedicated lanes.
Since there are only two days left until I start on the Spanish course I must take a Hail Mary with the words I've written down.

No comments:

Post a Comment