Wednesday, February 23, 2011

Summer vacation in Norway...?

(no)
Etter en litt tung start på uken så var dagen i dag nærmest et motstykke. Hadde heldigvis klart å ta til meg informasjonen fra spansktimen i går, så dagen i dag gikk betydelig lettere.

Men det viktigste som har skjedd i dag er at jeg, etter tips fra herr Arne Løland, har lest gjennom reisevilkårende for flybillettene som jeg bestilte tidligere i måneden. Det viser deg seg, som Arne helt korrekt påpekte på facebook på fredag, at det ikke er mulig å kun benytte returbilletten. Flyselskapet avbestiller hele billetten dersom ikke første strekning blir benyttet.

Dette betyr kjæresten min at vi ses litt tidligere enn antatt. Jeg benytter returbilletten som jeg allerede har til Norge, flaks at datoene på billettene stemmer sånn passe overens. Får dermed en drøy uke sommerferie i Norge før vi reiser sammen til Colombia. Du slipper fly alene og det kan jeg tenkte meg at du setter pris på :-).

Men dette igjen kolliderer noe tidsmessig med at jeg får besøk av lillebror og kjæresten hans. Så nå må jeg kontakte reisebyrået og høre om det er mulig, og hvor mye det eventuelt koster å endre returbilletten, på den billetten jeg i utgangspunktet ikke skulle bruke.

Setter veldig pris på tipset ditt Arne! Har spart meg for en del hodebry og ikke minst noen tusen kroner i ny flybillett. Du vil bli belønnet med noen øl for det tipset.

(en)
After a somewhat troublesome start of the week today have been quite the opposite. I have managed to learn what I didn't get yesterday so today was definitively a better day than yesterday.

But the most important thing today was that I read though the travel conditions for the plane ticket I ordered earlier in the month after a tip from Mr. Arne Løland. And Arne is correct in what he pointed out on facebook on Friday. It's not possible to only use the return ticket. The airline will cancel the whole flight if not the first leg is used.

This means my love that we meet sooner than earlier assumed. I will use the return ticket which I already have bought to Norway. Luckily the dates correspond ok. I will have around a week of summer holiday in Norway before we travel to Colombia together. You will also have a travel companion which I know you appreciate :-).

But this again collides with the visit from my brother and his girlfriend. So I need to contact the travel agency and see if it's possible and how much it might cost to change the date for the return ticket.

Thank you very much for the travel tip Arne! You have saved me for a lot of trouble and not at least a lot of money in plane tickets. I will reward you with some beers for the tip.

No comments:

Post a Comment