Friday, February 11, 2011

Departure date for my girlfriend is clarified

(no)
Endelig! Og jeg sier endelig for nå vet jeg endelig datoen for når min kjæreste kommer til Colombia. Bestilte billetter til oss begge tidligere i dag, tur/retur Norge-Colombia. Jeg skal selvølgelig ha de samme billettene til tross for at jeg ikke kommer til å benytte billetten fra Norge til Colombia. Det er fordi at det ganske enkelt er billigere med tur/retur, uvisst av hvilken årsak. Det er tilfeller der tur/retur har vært halve prisen av enveisbillett. Før jeg dro til Colombia så tok jeg kontakt med et reisebyrå, som jeg ikke nevner navnet på her, og spurte om dette var riktig at det skulle være sånn. Og jeg fikk vite at slik var det bare, uten at hun på noen måte kunne forklare hvorfor det er slik. Greit å vite dersom du skal ut og reise. Det var dagens reisetips fra meg :-).
Kjære kjæresten min, avreisedatoen din ble litt senere enn jeg hadde håpet, men det er jo fordi jeg savner deg sånn og hadde håpet på en tidligere dato! Men jeg har full forståelse for at du ønsker å være med på gjenforening med klassen fra videregående, og det blir sikkert veldig hyggelig. Og har jeg først ventet i seks måneder så skal jeg nok klare et par dager til.

Så over til en annen ting. Nemlig hva jeg skal gjøre på dagtid i tillegg til å studere spansk to timer per dag på universitetet. Jeg har snakket overflatisk med Adecco, men ikke gått noe videre med det i avvente på at spansken skal bli noe bedre. Har også vært i kontakt med Shakiras Fundación Pies Descalzos (åpnes i nytt vindu), men venter fortsatt på en mail de skulle sende... To uker etter at jeg ankom Colombia ble jeg i en kommentar på en post, som kan lese her Overraskelser i kø / Surprise surprise, anbefalt av en med initialene JCS å besøke Stiftlsen Golden Colombia (lenken åpnes i nytt vindu), og Øystein Schjetne. Jeg hadde lest om stiftelsen før jeg dro og har selvfølgelig ikke glemt denne anbefalingen. I morgen tidlig skal jeg endelig inn til Bogotá og Stiftelsen Golden Colombia, får håpe Øystein Schjetne er på kontoret. Det har tatt mer tid enn planlagt å få kommet meg inn dit, men det har vært av praktiske årsaker.

Kan også nevne at første uke som student på nivå 1 går mot slutten. Jeg er fortsatt fornøyd med at jeg valgte å bli på nivå 1, får gått gjennom det stoffet som jeg føler jeg mangler, men har ikke møtt på noen store utfordringer ennå. Trives som student her så langt og dette til tross for at jeg har brukt opp mot to timer hjem, mye folk som skal samme vei ut av Bogotá.

(en)
Finally! I have waited for the day you were ordering your plane tickets for Colombia. I ordered tickets to the both of us earlier today, round trip Norway-Colombia. I ordered the same tickets to my self even though I'm not going to show up at the departure from Oslo. The round trip tickets is cheaper and not just little cheaper. Some round trip tickets are half the price of the one-way tickets. Before I ordered the tickets to Colombia I contacted a Norwegian travel agency, which name I'm not going to mention here, and asked if this prices were correct. She couldn't give me an answer of why it's like this but could confirm that the price was correct. Good to know if you are planning a trip. That was todays travel tip from me :-).
My dear girlfriend, the departure date was a little later for what I have hoped for but that's because I miss you so much! I know you wish to go to at the reunion with your class from high school and that you can't miss. I will have waited for six months so I can wait a couple days more.

What am I going to do at daytime besides studying Spanish two hours a day at the university. I had a short talk with Adecco but haven't done anything more about it waiting for my Spanish to get better with time. Have contacted Shakira's Fundación Pies Descalzos (opens in new window) but I'm still waiting for the e-mail they were supposed to send me... Two weeks after I arrived to Colombia a person with the initials JCS recommended me to visit Golden Colombia Foundation (link opens i new window) and talk to Mr. Øystein Schjetne. The comment itself is in Norwegian but the post is in English and Norwegian and can be read here Overraskelser i kø / Surprise surprise. I had read about the foundation before I left Norway and have not forgotten the recommendation. So tomorrow after a long time I'm finally traveling to Bogotá and visit the foundation and hopefully Mr. Schjetne is at the office.

First week as a student is coming to an end. I'm still pleased I stayed at level 1 and have the chance to go through the material that I feel I'm missing but have not yet faced some major challenges. So far I like it as student even though I use up to two hours back home.

2 comments:

  1. Hei kjærsten miiin!!!
    Ja, jeg kommer kanskje litt seinere enn vi hadde tenkt, meeeeeen jeg KOMMERRRRRR!!!! Og det er ikke så altfor lenge til. Skal vi se... i dag er det 16 uker og 6 dager igjenn!!! Det går kjempe fort!!!
    Savner jo deg veldig også min favoritt!!!
    ....i dag gikk det fra 1 plussgrad på dagen til MINUS 18 grader på kvelden... Jeg ble litt værforvirret...så nå ligger jeg med ullsokker på i senga..håper på at temperaturen skal stige litt utover natten...selv om jeg skal opp om...5 timer. Ja, ja. :)
    Gleder meg til å snakke med deg på skype igjen, som jeg regner med blir på bursdagen din til mandag!!! Hipp hipp hipp hurraaaaaaaa!!!!!
    Savner deg kjære!! sove godt når den tid kommer!!!
    Natti natt!!
    Stoooor skviiiiis fra dinsin :)

    ReplyDelete
  2. Hei kjærsten!
    Ja jeg synes det jo er flott at du i det hele tatt tar turen. Ja, da kan nedtellingen starte :-)
    Høres ut som om været er noe ustabilt i Norge. Litt det samme her, men varmere.
    Gleder meg til å snakke med deg. Håper du får en flott jobbhelg.
    Hadde nesten glemt bursdagen. Det er jo så mye annet nytt som skjer.
    Håper du for lengst har sovnet når jeg skriver dette.
    :-* dinsin

    ReplyDelete